Historie ploché dráhy
Toto odvětví motocyklového sportu se vyvíjelo na několika místech současně. Počátky současné formy ploché dráhy sahají do druhé poloviny 20. let minulého století. Většina historiků tvrdí, že závody vznikly v Austrálii, avšak ne tak docela. Závody se jezdily na pískových či hliněných drahách i ve Spojených státech a Kanadě. Ani Evropa nebyla v tomto smyslu pozadu. V Evropě, se plochá dráha nejdříve ujala ve Velké Británii. Tam se první závod konal 18. února 1927. Většinou se jezdilo na oválech, které byly prvotně určeny pro koňské dostihy a cyklistické závody. Austrálie je první zemí, kde se začaly závody jezdit s kontrolovaným smykem v zatáčkách.
Oblíbenost vzrůstala i u nás, a tak začala větší i menší města stavět plochodrážní stadiony. Mezi ty, kde se závodí i dnes, patří Praha, Pardubice, Liberec, Divišov, Mšeno, Slaný a Březolupy. V současné době je nejznámější a nejnavštěvovanější břevnovský stadion Markéta, který slouží jezdcům ploché dráhy od roku 1959.
Auto klub Markéta každoročně hostí Memoriálu Luboše Tomíčka, který se jezdí na počest vynikajícího československého reprezentanta, který tragicky zahynul při boji o Zlatou přilbu v roce 1968. Jedná se o nejstarší pražský závod, který každý rok navštíví tisíce fanoušků ploché dráhy.
První Mistrovství světa jednotlivců na krátké ploché dráze se uskutečnilo v roce 1936. V Praze se poprvé jelo roku 1979. Současná podoba MS, Speedway Grand Prix, se na Markétě koná od roku 1997. Od té doby prodělal areál značnou proměnu a změnil se v moderní stánek klasické ploché dráhy